Sitemap
Tekstwerk.dk

Pressemeddelelser

Vi modtog som journalister på et nyhedsbureau et hav pressemeddelelser og pressehenvendelser hver dag - og vi krøllede en pæn sjat sammen og smed dem direkte i papirkurven.

Specielt, når meddelelsen duftede 100 procent af reklame.

Hvis henvendelsen så tilmed kom på det forkerte tidspunkt, så var resultatet maksimalt, at vi blev godt og grundigt irriterede, fordi vi havde så travlt.  

Nogle gange oplevede vi det anderledes. Det var, når pressemeddelelsen eller  telefonopkaldet kom på det helt rigtige tidspunkt med et budskab, vi lige præcis havde brug for.

Derfor ved vi, hvordan du skal gøre - og ikke gøre. Det handler om grundforståelse for journalisters arbejdsbetingelser, timing og om at være kritiske i forhold til eget produkt, selv om man synes, det er verdens største nyhed. Og så handler det om at kende markedet og modtagere.

Vi kan hjælpe dig med at få dit budskab frem. Vi kan aldrig garantere, at det lykkes, for der er ingen grund til at spille skråsikker ekspert i de forskellige mediers prioriteringer. Den kan til tider synes, som vinden blæser, og den ændrer sig hele tiden. Men man kan sætte sig ned og planlægge en strategi, bruge sin erfaring og viden, inden man med speederen i bund kontakter en stresset journalist. Det gør trods alt risikoen for at ende som en krøllet stykke papir i papirkurven lidt mindre.

Vi tilbyder dig:

  • At skrive din pressemeddelelse ud fra dit eget materiale
  • At researche/skrive din pressemeddelelse
  • At hjælpe dig med at vælge rette tidspunkt, modtager(e) og distributionskanal